Back to listings

Business Details

Description

Professional, Salt Lake City movers serving all of Utah. We are one of the most affordable Utah moving companies as of 2011 and 2012 and are the only Gephardt Approved Salt Lake City movers! 7 Brothers Moving Company has been moving clients all throughout Utah since 2006. As Utah movers we know our customers and take pride in serving them. We have twice been selected business of the month and are also one of the highest rated Utah moving companies by the Better Business Bureau of Utah.


We decided to start this business after moving quite a bit ourselves, and seeing there was a need for honest, hard-working home movers in Utah at affordable pricing. We wanted to offer similar, high quality moves as the large national companies, but at the affordability of the local companies. We feel we have succeeded in this. We are proud of what we have done, and look forward to continued success and grown in the “moving companies Utah” industry. http://www.gephardtapproved.com/directory/moving/7-brothers-moving

Hours of Operations

Monday - Saturday 9:00am - 6:00pm

Reviews (26)

Write a Review »

DO NOT USE THIS MOVING COMPANY

by on

My mom, elderly, was moving and we only asked them to move the heavy items. It took 10hrs for a 6hr move. They got lost finding the new home and then one of their trucks broke down. I can understand that unforeseen things can happen, it's what transpired after that made this an absolute joke. Upon unloading, her brand new fridge was dented and scratched. The movers said not to worry and management would take care of us. FAR FROM THE TRUTH. In their fine print that they will only insure 60 cents per pound on damaged items. You do the math, that doesn't cover anything of value. To replace the doors that were damaged it would cost almost $600. We got a whole $180! I was hung up on twice when trying to talk to management and Alex couldn't have cared less even though the movers admitted that it was their fault. We reached out to the owners and had the same response and they also hung up. We didn't get any kind of compensation for their truck breaking down and the inconvenience it caused.

Owner response: We provide clear transparency on the 60 cents per pound valuation. This is not fine print, but a full paragraph explaining the valuation. Most moving companies use the same valuation, unless you have comprehensive insurance, which you did not purchase. I called your mother from my personal cell phone. After hearing her explanation and the mover's version as well, we found no negligence, just an unfortunate accident. SHE hung up on me when I would not agree to her terms (replacing the doors in their entirety). She then called me multiple times where we spoke for 30-90 minutes at a time discussing again and again all of our policies and procedures. Finally, when she called me at 6 am and had nothing more to say other than insult me, I told her I was going to hang up. When our truck broke down, I took immediate action by sending out a replacement. You were not charged at all for this. The clocked was stopped immediately. We were able to continue and finished the job the same day.


AWFUL EXPERIENCE

by on

What a disappointment! I called and described our move and was told they would send 3 movers and the job would take 3-4 hours. What nonsense. The 3 bantam-weight guys they sent did not weigh 300 pounds combined! They did work hard, but because they were not big enough and strong enough, it took longer to move everything and they constantly struggled getting heavy items through halls, doorways, etc., banging and gouging walls as they went (and no, they did not bother to pad doorways). I had been assured that they could move my gun safe, but the "supervisor" tried to tell me it was too big (probably because he couldn't move it away from the wall). After I moved it away from the wall and directed and helped these 3 "professional movers" the job got done. In fact I did at least 25% of the work of this move and it still took almost 7 hours! NEVER AGAIN WILL I USE THIS COMPANY! (and so-much for the phony "Gephardt Approved" rating)

Owner response: You have acknowledged that the movers worked hard which is in line with our past and current ethic. Getting heavy items through doorways can be difficult, even for "strong guys". We do not discriminate, and have had many amazing employees who do not fit the stereotype, physical ideal of a mover. I am sorry they were unable to move your safe without your help. Over the phone it was presented as being a small to medium size, which did not end up being the case. We do not give phone estimates or guess how much time it will take to move our customers. In confirmation email that we sent to you, it stated that we do not give hourly estimates over the phone, as we have no real idea of how many belongings are actually in the home. I am sorry about the misunderstanding. We encourage all of our customers to call the office during the move if there are concerns or they are dissatisfied in any way, so that we can resolve any issues while the move is taking place. Regards, Nichole


HORRIBLY RUN COMPANY-----ROTTEN CUSTOMER SERVICE

by on

I chose this company because it was Gephardt approved. I will never use them or refer them to anyone. My furniture is damaged. 7 hours to move 2 blocks. Ridiculous. Smoke breaks, the foreman talking on his cell phone all day. This place is a scam. They drag it out so you pay every last dollar you have. I called and talked to Alex. He said "What do you want?" Really?? How about I want what I paid for. On the Gephardt approved website it promises a lot of stuff. I got nothing but crap. Slow, untrained unprofessional movers. It was obvious they didn't want to be there. I had to babysit. They even left their tools and blankets here. I will be writing a letter to the BBB and I will make sure the owner of the company is well aware of the problem.


Horrible company

by on

I. Regret hiring this company I would advise anyone who dos not want to go through the headache' of unprofessional individuals moving your belongings around like there Worthless prices of garbage I. Went with Arms moving last time we moved and they were Great.I trusted my husband to book a company. And he went with cheap instead of quality anyway sorry to ramble on do not use these. Guys I would recommend arms moving but there is plenty of good company's out there I'm not trying To bash you guys just was not impressed with the service hopefully other people have better experiences.

Owner response: We aspire to please our clients, and apologize that we failed to do so in this instance. We encourage all of our customers to call the office during the move if there are concerns or they are dissatisfied in any way, so that we can resolve any issues while the move is taking place. We are proactively working with our guys to make sure all of our customers get what we have built our reputation on, which is great service. Regards, Nichole


Nope.

by on

Terrible experience. Movers showed up late and unprepared (they were supposed to provide boxes), took extensive smoking (and not just cigaretts, based on the smell) and lunch breaks, packed inefficiently and unprofessionally (when we unpacked, we realized they'd taken the time to pack each individual piece of our flatware in its own 3'x3' piece of packing paper--not even nice silverware, just everyday flatware--I guess that's what you get when they know they're being paid hourly), lost our phone number to call us to let them in the new house and just sat there waiting until we figured out something was wrong, mislabeled boxes and did not put them in the correct place in our new home, tore up our crib mattress and refused to adequately reimburse us (Alex, the manager to whom we spoke, offered us a $3 reimbursement), and did not put our furniture back together correctly. Unprofessional, irresponsible, extremely inefficient, and will not work with you to resolve errors.

Owner response: All of our employees are hired in-house, (no temp workers) and trained by our head foreman. It sounds like the over packing of the silverware was actually an attempt at making sure your goods were protected. Our movers have a very physically demanding job and are usually happy when a job ends early. I am sure they were not trying to extend the hours. Communication is usually very smooth between customer and movers, sometimes numbers are transposed. With the variety of furniture we see everyday, we do our best to assemble the items back to their original state. This can be a complex process. When signing your moving contract, you agreed to the damage policy which is .60 per lb per item. We followed through on our end of the agreement. This is the standard for all moving companies. Unfortunately crib mattresses do not weigh much. Our workers are drug tested before they are hired. If there is anything not as you expect, promptly call the office and we will promptly take action.


View All Reviews

Map

Video

Video